Terug
Realisatie van de vierde jaarschijf van het uitvoeringsplan Dienstverleningsconcept
In 2026 werken we verder aan de implementatie van het Dienstverleningsconcept, waarbij de vierde jaarschijf wordt gerealiseerd. De prioriteiten hierin zijn:
- Inclusieve dienstverlening. We zorgen ervoor dat onze dienstverlening voor iedereen toegankelijk is. Dit betekent heldere communicatie in begrijpelijke taal, digitale toegankelijkheid, inclusiviteit en keuzevrijheid in contactkanalen.
- Continue verbetering van klantprocessen. Met behulp van methodieken zoals Lean en Klantreizen blijven we onze dienstverlening optimaliseren, zodat inwoners en bedrijven efficiënter en effectiever geholpen worden.
- Ondersteuning van medewerkers bij nieuwe ontwikkelingen. We dragen zorg voor gerichte ondersteuning en begeleiding bij de implementatie van nieuwe werkwijzen en applicaties zoals zaakgericht werken, zodat medewerkers veranderingen effectief kunnen toepassen.
- Kwaliteitsmonitoring en borging van verbeteringen. Door continu de kwaliteit van onze dienstverlening te monitoren en behaalde verbeteringen (telefonie, Buitenbeter, Verloren en Gevonden) duurzaam te verankeren, zorgen we voor een blijvend resultaat.