-
Blz. 1
Programmabegroting 2026 "Investeren in kwaliteit en continuïteit"
-
Blz. 2
Programma’s
-
Blz. 3
Aanbieding
-
Blz. 4
Aanbieding
-
Blz. 5
Leeswijzer
-
Blz. 6
Leeswijzer
-
Blz. 7
Belangrijkste financiële aspecten uit de begroting
-
Blz. 8
Begrotingsbeeld
-
Blz. 9
Actuele begrotingsbeeld
-
Blz. 10
Toelichting actueel begrotingsbeeld
-
Blz. 11
Ontwikkeling meerjarenperspectief
-
Blz. 12
Toelichting ontwikkelingen kadernota 2026
-
Blz. 13
Ontwikkelingen meerjarenperspectief na kadernota 2026
-
Blz. 14
Projecten in voorbereiding (nog geen besluitvorming)
-
Blz. 15
Programma 1: Wonen + Leven
-
Blz. 16
Missie
-
Blz. 17
1 Product Wonen
-
Blz. 18
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 19
Duidelijke en eenvoudige ruimtelijke regels voor het hele grondgebied van de gemeente Cranendonck met ruimte voor initiatief, participatie en maatwerk
-
Blz. 20
Het omgevingsplan opstellen
-
Blz. 21
Vaststellen Tam IMRO omgevingsplannen
-
Blz. 22
Beoordelen van omgevingsvergunningen
-
Blz. 23
Beoordelen van vergunningen APV- en bijzondere wetten
-
Blz. 24
Uitvoeringsparagraaf structuurvisie
-
Blz. 25
Een sterke ruimtelijke kwaliteit met een dorps karakter
-
Blz. 26
Omgevingsvisie vaststellen
-
Blz. 27
Monitoring feiten en cijfers
-
Blz. 28
Uitvoeringsprogramma Erfgoed opstellen
-
Blz. 29
Hervormd Kerkje herbestemmen naar sociaal-maatschappelijke ontmoetingsplek
-
Blz. 30
Behouden van karakteristieke panden met TAM-IMRO
-
Blz. 31
Medewerker Cultuur/Erfgoed (0,6 fte voor 5 jaar)
-
Blz. 32
Voldoende en betaalbare woningen passend bij de identiteit van onze dorpen
-
Blz. 33
Uitwerken van de visie op Knoop Maarheeze
-
Blz. 34
Inzetten op grote woningbouwlocaties
-
Blz. 35
Inzetten op wetsvoorstel versterking regie volkshuisvesting
-
Blz. 36
Benutten subsidiemogelijkheden project Beethoven
-
Blz. 37
Wonen in balans met andere ruimtelijke functies (werken, natuur, landbouw)
-
Blz. 38
Heringebruikname Nassau-Dietz terrein door Defensie
-
Blz. 39
Begeleiden deelnemers transitiepaden landbouw (o.a. LBV/LBV+)
-
Blz. 40
Begeleiden initiatieven in het buitengebied
-
Blz. 41
2 Product Mobiliteit
-
Blz. 42
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 43
Een mobiliteitstransitie die past bij de omvang en schaal van Cranendonck met een betere positie voor voetganger, fietser en OV, maar blijvend ruimte voor de auto
-
Blz. 44
Deelnemen aan de regionale maatregelenpakketten Schaalsprong
-
Blz. 45
Besluiten over de ontwikkeling HUB Maarheeze
-
Blz. 46
Volgende stap zetten in ontwikkelen doorfietsroute Weert - Eindhoven
-
Blz. 47
Fietspad Koenraadtweg - Hugten verbreden
-
Blz. 48
Een wegennet in goede fysieke staat
-
Blz. 49
Operationeel uitvoeringsplan wegen 2026
-
Blz. 50
Geuzendijk Budel
-
Blz. 51
Meidoornstraat Maarheeze
-
Blz. 52
Infrastructurele verbeteringen smalle wegen 2026
-
Blz. 53
Beheerplan wegen
-
Blz. 54
Gastelseweg Budel fase 3
-
Blz. 55
Brunellastraat, Weegbreestraat en Hermelijnstraat Maarheeze
-
Blz. 56
Verkeersveilig, leefbaar en bereikbaar Cranendonck
-
Blz. 57
Opstellen uitvoeringsplannen per kern
-
Blz. 58
Uitvoeringsprogramma Verkeer en Vervoer 2026
-
Blz. 59
Start realisatie project Samen mee naar de A2
-
Blz. 60
Verdere ontwikkeling route 611
-
Blz. 61
Medewerker Mobiliteit - Verkeerskundige
-
Blz. 62
3 Product Accommodaties
-
Blz. 63
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 64
Een ontmoetingsplaats in iedere kern voor en door inwoners
-
Blz. 65
Gemeenschapshuis De Borgh
-
Blz. 66
Gemeenschapshuis Cranehoeve (Gastel)
-
Blz. 67
Gemeenschapshuis De Schakel Budel -Dorplein
-
Blz. 68
De Smeltkroes Maarheeze
-
Blz. 69
Gemeenschapshuis De Reinder Budel-Schoot
-
Blz. 70
Accommodatiebeleid
-
Blz. 71
4 Product Openbare ruimte
-
Blz. 72
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 73
Een groene en klimaatbestendige leefomgeving
-
Blz. 74
Meer bomen, heesters, en bloemen
-
Blz. 75
Een groennetwerk door de openbare ruimte
-
Blz. 76
Kwaliteit bomenbestand op orde houden
-
Blz. 77
Een veilige en gezonde leefomgeving
-
Blz. 78
1. Uitvoeren van bodemsaneringen op verontreinigde locaties, met prioriteit voor woongebieden en speelplekken.
-
Blz. 79
2. Aanpakken van geluidsoverlast door het treffen van geluidswerende maatregelen langs drukke verkeersaders en industrieterreinen.
-
Blz. 80
3. Verbeteren van de luchtkwaliteit via vergroening van straten, stimuleren van emissieloze mobiliteit en beperking van vervuilende bedrijvigheid.
-
Blz. 81
4. Aanpakken van waterverontreiniging door het verbeteren van de rioleringsstructuur, afkoppelen van hemelwater, en het saneren van verontreinigde waterlopen.
-
Blz. 82
5. Beperken van lichtvervuiling door het toepassen van slimme en gerichte openbare verlichting (bijv. dimbare of bewegingsgestuurde verlichting), het verminderen van onnodige nachtelijke verlichting in buitengebieden en het opnemen van richtlijnen vo
-
Blz. 83
6. Integreren van risicobeperking voor kwetsbare gebouwen en risicogebieden door bij ruimtelijke ontwikkelingen expliciet rekening te houden met zeer kwetsbare gebouwen (zoals scholen, zorginstellingen) en met explosie- en gifwolkaandachtsgebieden.
-
Blz. 84
7. Monitoren van milieukwaliteit (lucht, bodem, geluid) en het jaarlijks rapporteren van de voortgang richting 2040.
-
Blz. 85
8. Met afvalinzameling aansluiten bij VANG-doelen
-
Blz. 86
5 Product Duurzaamheid
-
Blz. 87
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 88
Een beleefbaar en natuurrijk landschap met ruimte voor recreatie, ondernemerschap en circulaire agrarische productie
-
Blz. 89
Uitvoeren projectenboek Natuur, Klimaat en Landschap
-
Blz. 90
Herijken projectenboek Natuur, Klimaat en Landschap
-
Blz. 91
Uitvoeren pachtafkoop
-
Blz. 92
Verduurzamen pachtbeleid
-
Blz. 93
Visie op het landschap en het ondernemersperspectief
-
Blz. 94
Deelname GGA en gebiedsprocessen
-
Blz. 95
Een Cranendonckse energietransitie die voldoet aan de nationale en Europese klimaatdoelstellingen
-
Blz. 96
Voortzetting Isolatieaanpak
-
Blz. 97
Nieuwe Nota Energie- en Warmtetransitie in Q2 2026
-
Blz. 98
Oplevering Warmteprogramma
-
Blz. 99
Relatie met verbonden partijen programma Wonen + Leven
-
Blz. 100
Relatie met verbonden partijen - Programma 1
-
Blz. 101
Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
-
Blz. 102
Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
-
Blz. 103
Overzicht baten en lasten programma Wonen + Leven
-
Blz. 104
Overzicht baten en lasten programma 1
-
Blz. 105
Programma doelenboom Wonen en Leven (in 2 delen)
-
Blz. 106
Programma 2: Economie + Ondernemen
-
Blz. 107
Missie
-
Blz. 108
1 Product Economie
-
Blz. 109
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 110
Budel en Maarheeze vervullen een centrumfunctie met een voorzieningenaanbod waar ook omliggende kernen voordeel van hebben
-
Blz. 111
Onderzoek herontwikkeling centrumgebied Budel
-
Blz. 112
Tegengaan leegstand centrumgebied
-
Blz. 113
Cranendonck is een economische zone die aansluit bij- en verbindt tussen de Brainport- en Keyport regio’s
-
Blz. 114
Samenwerken met en ondersteunen van lokale ondernemers
-
Blz. 115
Bijdragen aan de groei van ondernemers en revitalisering van bedrijventerreinen
-
Blz. 116
Er is voldoende ruimte voor bedrijven om uit te breiden of zich te vestigen in Cranendonck
-
Blz. 117
Planvorming voor de ontwikkeling van 30 hectare bedrijventerrein opstellen
-
Blz. 118
Bedrijventerrein Airpark IIB verder ontwikkelen
-
Blz. 119
2 Product Ondernemen
-
Blz. 120
Relatie met verbonden partijen programma Economie + Ondernemen
-
Blz. 121
Inleiding
-
Blz. 122
Keyport
-
Blz. 123
Metropoolregio Eindhoven - Brainport
-
Blz. 124
Beleidsindicatoren programma Economie + Ondernemen
-
Blz. 125
Beleidsindicatoren Economie + Ondernemen
-
Blz. 126
Overzicht baten en lasten programma Economie + Ondernemen
-
Blz. 127
Overzicht baten en lasten programma 2
-
Blz. 128
Programma doelenboom Economie en Ondernemen
-
Blz. 129
Programma 3: Recreatie + Toerisme
-
Blz. 130
Missie
-
Blz. 131
1 Product Sport
-
Blz. 132
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 133
Door sport en bewegen een bijdrage leveren aan de leefstijl van onze inwoners.
-
Blz. 134
Openbare ruimte die uitnodigt tot bewegen
-
Blz. 135
Onderzoeken naar mogelijkheid van openbare toegankelijke sportvoorzieningen
-
Blz. 136
Versterking van het veilig sportklimaat
-
Blz. 137
Toekomstbestendige sportaccommodaties
-
Blz. 138
2 Product Cultuur
-
Blz. 139
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 140
Een sterke culturele infrastructuur die zorgt voor een toegankelijk, divers en inclusief aanbod van kunst en cultuur,
-
Blz. 141
realisatie openlucht theater en visualisatie kasteelruïne
-
Blz. 142
Nieuw koersdocument Cultuur 27- 31 n.a.v. Kompas Cranendonck
-
Blz. 143
Uitvoering Koersdocument Cultuur 22-26
-
Blz. 144
Cultuurtafel integreren in de Cultuurcraan
-
Blz. 145
Afstemmen interne en externe programmering theaters Cranendonck
-
Blz. 146
Inventarisatie en borging immaterieel erfgoed Cranendonck
-
Blz. 147
Heksenthema levend houden
-
Blz. 148
Samenwerking met sociaal domein middels thema Mantelzorg
-
Blz. 149
3 Product Recreatie en Toerisme
-
Blz. 150
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 151
Een vrijetijdsector die bijdraagt aan de lokale economie, welzijn en de identiteit van Cranendonck; voor zowel inwoners als bezoekers
-
Blz. 152
Visie Recreatie en Toerisme 2025-2040 met uitvoeringsagenda
-
Blz. 153
We participeren actief in De Groote Heide en KempenBroek
-
Blz. 154
Uitvoering Interreg-programma
-
Blz. 155
Relatie met verbonden partijen programma Recreatie + Toerisme
-
Blz. 156
Beleidsindicatoren programma Recreatie + Toerisme
-
Blz. 157
Beleidsindicatoren Recreatie + Toerisme
-
Blz. 158
Overzicht baten en lasten programma Recreatie + Toerisme
-
Blz. 159
Overzicht baten en lasten programma 3
-
Blz. 160
Programma doelenboom
-
Blz. 161
Programma 4: Sociaal domein
-
Blz. 162
Missie
-
Blz. 163
1 Product Meedoen
-
Blz. 164
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 165
Alle inwoners kunnen in hun levensonderhoud voorzien en meedoen aan de samenleving.
-
Blz. 166
Inkomensondersteuning; er is (tijdelijk) ondersteuning voor inwoners die het nodig hebben.
-
Blz. 167
Re-integratie; waar mogelijk bieden wij hulp aan via trajecten gericht op arbeid of maatschappelijke participatie.
-
Blz. 168
Inburgering; nieuwkomers die inburgeren in onze gemeente doen mee in de samenleving.
-
Blz. 169
Geldzorgen; inwoners welke terecht (dreigen) te komen in schuldenproblematiek krijgen ondersteuning.
-
Blz. 170
Minimabeleid; voor inwoners verzachten, verminderen en voorkomen wij armoede door uitvoering van het vastgestelde minimabeleid.
-
Blz. 171
Participatiewet in balans; de afdeling Werk en Inkomen geeft uitvoering aan de wetswijziging ‘’Participatiewet in balans’’.
-
Blz. 172
2 Product Maatschappelijke ondersteuning
-
Blz. 173
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 174
Een gemeenschap waarbij het omzien naar elkaar, het elkaar helpen en samenwerken de gewoonte wordt
-
Blz. 175
Onderzoeken mogelijkheid opzetten laagdrempelige dagbesteding
-
Blz. 176
Welzijn op recept implementeren
-
Blz. 177
Omgaan met de hoge instroom van aanvragen voor hulp bij het huishouden
-
Blz. 178
Inzetten op preventie om gezondheidsproblemen vroegtijdig te signaleren en te voorkomen
-
Blz. 179
Investeren in team Wmo
-
Blz. 180
De huidige koers van de sociaal makelaar blijft behouden
-
Blz. 181
3 Product Jeugd
-
Blz. 182
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 183
Een gemeenschap waarbij het omzien naar elkaar, het elkaar helpen en samenwerken de gewoonte wordt
-
Blz. 184
Sociaal team toekomstbestendig inrichten
-
Blz. 185
Outreachende aanpak jongerenwerk in de kernen
-
Blz. 186
intensivering van de samenwerking met het onderwijs en de voorschoolse voorzieningen, de huisartsen en de gecertificeerde instellingen
-
Blz. 187
Inkoop efficiënt inrichten en inspelen op behoeften jeugdigen
-
Blz. 188
4 Product Onderwijs
-
Blz. 189
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 190
Een niveau van onderwijsvoorzieningen waarin alle leeftijdsgroepen zich volledig thuis voelen.
-
Blz. 191
Het Integraal Huisvestingsplan (IHP) Onderwijs zal worden geactualiseerd ten opzichte van het in 2022 vastgestelde plan.
-
Blz. 192
Uitvoering Integraal Huisvestingsplan Onderwijs
-
Blz. 193
Samenwerking onderwijs en jeugd en meer lokaal investeren
-
Blz. 194
Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
-
Blz. 195
Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
-
Blz. 196
Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
-
Blz. 197
Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
-
Blz. 198
Overzicht baten en lasten programma Sociaal domein
-
Blz. 199
Overzicht baten en lasten programma 4
-
Blz. 200
Doelenboom programma Sociaal domein
-
Blz. 201
Programma 5: Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 202
Missie
-
Blz. 203
1 Product Algemeen bestuur
-
Blz. 204
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 205
Een betrouwbare lokale overheid
-
Blz. 206
De raadsagenda 2022 - 2026
-
Blz. 207
Kaders stellen en controleren
-
Blz. 208
Een auditcommissie die de rollen van de raad versterkt
-
Blz. 209
Vertrouwen in de politiek
-
Blz. 210
De raad in positie brengen
-
Blz. 211
Kompas voor Cranendonck: een strategische visie
-
Blz. 212
2 Product Dagelijks bestuur
-
Blz. 213
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 214
Inwoners stellen wij in staat om als gemeenschap hun eigen dorp, wijk of buurt zelf verder te ontwikkelen, indachtig de rol die zij hebben en die is beschreven in Kompas voor Cranendonck (vitale gemeenschappen als ‘bron van ontwikkelkracht’).
-
Blz. 215
We zorgen voor een heldere en gedegen informatievoorziening en afstemming over de uitgangspunten van vitale gemeenschappen.
-
Blz. 216
We begeleiden inwonersinitiatieven op onderdelen waarbij de betrokkenheid van de gemeente noodzakelijk is.
-
Blz. 217
3 Product Openbare orde
-
Blz. 218
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 219
Een veilige en leefbare gemeente Cranendonck.
-
Blz. 220
Blijvend aandacht geven aan de prioriteiten uit ons Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 221
Het opstellen van een nieuw Integraal Veiligheidsplan
-
Blz. 222
Nieuwe afspraken COA
-
Blz. 223
Handhavend optreden tegen permanente bewoning op vakantiepark Slot Cranendonck om een vitaal vakantiepark te behouden/te creëren.
-
Blz. 224
Het uitvoeringsbeleid VTH 2024 -2027
-
Blz. 225
Integrale aanpak toezicht en handhaving
-
Blz. 226
Administratieve ondersteuning VTH en Veiligheid
-
Blz. 227
Uitvoering Wet Kwaliteitsborging 2026
-
Blz. 228
4 Product Burgerdiensten
-
Blz. 229
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 230
Een correcte gegevensverwerking in de Basisregistratie Personen en juiste uitvoering m.b.t. de wettelijke taken van Burgerdiensten.
-
Blz. 231
Medewerkers opleiden
-
Blz. 232
Structureel toezicht houden op naleving van de privacywetgeving, gegevensverwerking en gegevenskwaliteit
-
Blz. 233
Burgerdiensten/KCC wil een correcte uitvoering geven aan haar wettelijke taken en verplichtingen binnen een servicegerichte termijn,
-
Blz. 234
Formatie uitbreiden
-
Blz. 235
5 Product Algemene dekking
-
Blz. 236
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 237
Een gezond financieel beleid dat past bij de gedeelde ambities en terughoudend met de verhoging van de gemeentelijke belastingen.
-
Blz. 238
Een reëel en structureel evenwicht in de begroting
-
Blz. 239
6 Product Bedrijfsvoering
-
Blz. 240
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 241
Organisatieontwikkeling
-
Blz. 242
Organisatie-ontwikkellijnen
-
Blz. 243
Leiderschapsontwikkeling
-
Blz. 244
HR
-
Blz. 245
Strategische Personeelsplanning (SPP)
-
Blz. 246
Basis op orde
-
Blz. 247
Samenwerking
-
Blz. 248
Veranderende toon in de samenleving en het publieke debat
-
Blz. 249
Een passende dienstverlening
-
Blz. 250
Structurele en organisatiebrede inzet op dienstverlening
-
Blz. 251
Realisatie van de vierde jaarschijf van het uitvoeringsplan Dienstverleningsconcept
-
Blz. 252
Periodiek bijpraten van de raad
-
Blz. 253
Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 254
Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 255
Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 256
Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 257
Overzicht baten en lasten programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 258
Overzicht baten en lasten programma 5
-
Blz. 259
Doelenboom programma
-
Blz. 260
Programma 6: Overhead
-
Blz. 261
Missie
-
Blz. 262
Overzicht baten en lasten programma Overhead
-
Blz. 263
Overzicht baten en lasten programma 6
-
Blz. 264
Paragrafen
-
Blz. 265
Paragraaf Bedrijfsvoering
-
Blz. 266
De Gemeentelijkschappelijke Regeling Samenwerking A2 (GRSA2)
-
Blz. 267
Wat willen we bereiken
-
Blz. 268
Wat gaat de GRSA2 in 2026 doen?
-
Blz. 269
Wat wil de raad bereiken?
-
Blz. 270
De Balans : opgaven en capaciteit
-
Blz. 271
Het P-Budget 2026
-
Blz. 272
Paragraaf Wet Open Overheid
-
Blz. 273
Wet Open Overheid (Woo)
-
Blz. 274
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 275
Verwachte uitgaven en financiële middelen
-
Blz. 276
Paragraaf Grondbeleid
-
Blz. 277
Algemeen
-
Blz. 278
Grondbeleid en doelstellingen
-
Blz. 279
Actualisatie gemeentelijke grondexploitaties en particuliere plannen
-
Blz. 280
Financiële positie
-
Blz. 281
Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
-
Blz. 282
Inleiding
-
Blz. 283
Openbaar groen
-
Blz. 284
Wegen
-
Blz. 285
Openbare verlichting (elektrische installaties)
-
Blz. 286
Speelvoorzieningen
-
Blz. 287
Riolering & water
-
Blz. 288
Gemeentelijke gebouwen
-
Blz. 289
Gemeentelijke sportaccommodaties
-
Blz. 290
Onderhoud & vervanging Tractie
-
Blz. 291
Paragraaf Subsidies
-
Blz. 292
Algemeen
-
Blz. 293
Soorten subsidies
-
Blz. 294
Beleid
-
Blz. 295
Subsidieplafond
-
Blz. 296
Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
-
Blz. 297
Inleiding
-
Blz. 298
Verschillende soorten risico’s
-
Blz. 299
Wat is weerstandscapaciteit?
-
Blz. 300
Hoe is bepaald hoeveel weerstandscapaciteit we nodig hebben?
-
Blz. 301
Onze top 10 aan risico’s
-
Blz. 302
Risico’s met of zonder beheersmaatregel
-
Blz. 303
Financiële kengetallen
-
Blz. 304
1. Netto schuldquote
-
Blz. 305
Solvabiliteitsratio
-
Blz. 306
2. Grondexploitatie
-
Blz. 307
3. Structurele exploitatieruimte
-
Blz. 308
4. Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpersoonshuishouden
-
Blz. 309
5. Belastingcapaciteit
-
Blz. 310
De onderlinge verhouding tussen de kengetallen en de financiële positie
-
Blz. 311
Paragraaf Financiering
-
Blz. 312
Algemeen
-
Blz. 313
Ontwikkelingen
-
Blz. 314
Kaderstelling
-
Blz. 315
Rentevisie
-
Blz. 316
Rentesystematiek
-
Blz. 317
Financieringspositie
-
Blz. 318
Leningenportefeuille
-
Blz. 319
Kasgeldlimiet
-
Blz. 320
Renterisiconorm
-
Blz. 321
EMU-saldo
-
Blz. 322
Paragraaf Lokale heffingen
-
Blz. 323
Wettelijk kader
-
Blz. 324
Wat willen we bereiken?
-
Blz. 325
Algemeen
-
Blz. 326
Ontwikkelingen
-
Blz. 327
Ontwikkeling lastendruk gemeente Cranendonck 2022-2026 meerpersoonshuishouden
-
Blz. 328
Belastingopbrengsten
-
Blz. 329
Toelichting per belastingsoort
-
Blz. 330
Paragraaf Verbonden partijen
-
Blz. 331
Algemeen
-
Blz. 332
Gemeenschappelijke regelingen/stichtingen
-
Blz. 333
Deelnemingen
-
Blz. 334
Samenwerkingsverbanden
-
Blz. 335
Bijlagen
-
Blz. 336
Bijlage 1: Begrotingsbeeld
-
Blz. 337
Begrotingsbeeld
-
Blz. 338
Totalen per programma
-
Blz. 339
Saldi per product
-
Blz. 340
Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves
-
Blz. 341
Bijlage 2: Belangrijkste verschillen per programma, gesorteerd per beleidstaak
-
Blz. 342
Programma 1: Wonen + Leven
-
Blz. 343
Programma 2: Economie + Ondernemen
-
Blz. 344
Programma 3: Recreatie + Toerisme
-
Blz. 345
Programma 4: Sociaal Domein
-
Blz. 346
Programma 5: Bestuur en Algemene Dekkingsmiddelen
-
Blz. 347
Programma 6: Overhead
-
Blz. 348
Bijlage 3: Reserves en voorzieningen
-
Blz. 349
Reserves en voorzieningen
-
Blz. 350
Algemene Reserve (AR)
-
Blz. 351
Reserve Randweg
-
Blz. 352
Reserve dekking kapitaallasten
-
Blz. 353
Reserve Eigen risico organisatie / WW-rechten
-
Blz. 354
Reserve aanleg glasvezel
-
Blz. 355
Reserve Duurzaamheid
-
Blz. 356
Reserve verduurzaming gebouwen
-
Blz. 357
Reserve overgehevelde budgetten
-
Blz. 358
Reserve landschapversterking
-
Blz. 359
Reserve grondexploitatie
-
Blz. 360
Reserve ruimtelijke kwaliteit
-
Blz. 361
Reserve MJOP Sport
-
Blz. 362
Reserve IHP (Integraal Huisvestings Plan)
-
Blz. 363
Reserve Gemeenschapsvoorzieningen
-
Blz. 364
Reserve Tegemoetkoming energiekosten maatschappelijke organisaties
-
Blz. 365
Reserve Omgevingswet
-
Blz. 366
Reserve Beëindigingsregeling veehouderijen
-
Blz. 367
Voorziening APPA
-
Blz. 368
Voorziening verlofsparen
-
Blz. 369
Voorziening onderhoud wegen
-
Blz. 370
Voorziening straatverlichting
-
Blz. 371
Voorziening onderhoud groen
-
Blz. 372
Voorziening groot onderhoud gem. gebouwen
-
Blz. 373
Voorziening riolering
-
Blz. 374
Voorziening Afvalstoffenheffing
-
Blz. 375
Bijlage 4: Kerngegevens
-
Blz. 376
A: Sociale structuur
-
Blz. 377
B: Fysieke structuur
-
Blz. 378
C: Financiële structuur
-
Blz. 379
Bijlage 5: Overzicht incidenteel budget
-
Blz. 380
Overzicht incidenteel budget
-
Blz. 381
Bijlage 6: Kredieten
-
Blz. 382
Kredieten
-
Blz. 383
Kredieten 2026
-
Blz. 384
kredieten 2025
-
Blz. 385
Bijlage 7: Geprognosticeerde balans
-
Blz. 386
Geprognosticeerde balans
-
Blz. 387
Bijlage 8: Totaaloverzicht ontwikkelingen
-
Blz. 388
Totaaloverzicht ontwikkelingen
-
Blz. 389
Bijlage 9: Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 390
Bijlage 9: Overzicht algemene dekkingsmiddelen
-
Blz. 391
Bijlage 10: Specificatie baten en lasten per taakveld
-
Blz. 392
Bijlage 11: Lijst met afkortingen
-
Blz. 393
Bijlage 11: Lijst met afkortingen
-
Blz. 394
Bijlage 12: Structuurvisie uitvoeringsparagraaf 2026
-
Blz. 395
Inhoudsopgave
-
Blz. 396
1. Aanleiding
-
Blz. 397
2. Structuurvisie
-
Blz. 398
3. Uitvoeringsparagraaf
-
Blz. 399
4. Nota Grondbeleid 2016-2020
-
Blz. 400
5. Instrumenten
-
Blz. 401
Bijlage projectenlijst
-
Activiteiten
-
Zoeken
-
Publicatie bijlagen
-
Contact
-
PrivacyStatement
-
Sitemap