Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2026 "Investeren in kwaliteit en continuïteit"
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Aanbieding
        1. Blz. 4 Aanbieding
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
      3. Blz. 7 Belangrijkste financiële aspecten uit de begroting
        1. Blz. 8 Begrotingsbeeld
        2. Blz. 9 Actuele begrotingsbeeld
        3. Blz. 10 Toelichting actueel begrotingsbeeld
        4. Blz. 11 Ontwikkeling meerjarenperspectief
        5. Blz. 12 Toelichting ontwikkelingen kadernota 2026
        6. Blz. 13 Ontwikkelingen meerjarenperspectief na kadernota 2026
        7. Blz. 14 Projecten in voorbereiding (nog geen besluitvorming)
      4. Blz. 15 Programma 1: Wonen + Leven
        1. Blz. 16 Missie
        2. Blz. 17 1 Product Wonen
          1. Blz. 18 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 19 Duidelijke en eenvoudige ruimtelijke regels voor het hele grondgebied van de gemeente Cranendonck met ruimte voor initiatief, participatie en maatwerk
              1. Blz. 20 Het omgevingsplan opstellen
              2. Blz. 21 Vaststellen Tam IMRO omgevingsplannen
              3. Blz. 22 Beoordelen van omgevingsvergunningen
              4. Blz. 23 Beoordelen van vergunningen APV- en bijzondere wetten
              5. Blz. 24 Uitvoeringsparagraaf structuurvisie
            2. Blz. 25 Een sterke ruimtelijke kwaliteit met een dorps karakter
              1. Blz. 26 Omgevingsvisie vaststellen
              2. Blz. 27 Monitoring feiten en cijfers
              3. Blz. 28 Uitvoeringsprogramma Erfgoed opstellen
              4. Blz. 29 Hervormd Kerkje herbestemmen naar sociaal-maatschappelijke ontmoetingsplek
              5. Blz. 30 Behouden van karakteristieke panden met TAM-IMRO
              6. Blz. 31 Medewerker Cultuur/Erfgoed (0,6 fte voor 5 jaar)
            3. Blz. 32 Voldoende en betaalbare woningen passend bij de identiteit van onze dorpen
              1. Blz. 33 Uitwerken van de visie op Knoop Maarheeze
              2. Blz. 34 Inzetten op grote woningbouwlocaties
              3. Blz. 35 Inzetten op wetsvoorstel versterking regie volkshuisvesting
              4. Blz. 36 Benutten subsidiemogelijkheden project Beethoven
            4. Blz. 37 Wonen in balans met andere ruimtelijke functies (werken, natuur, landbouw)
              1. Blz. 38 Heringebruikname Nassau-Dietz terrein door Defensie
              2. Blz. 39 Begeleiden deelnemers transitiepaden landbouw (o.a. LBV/LBV+)
              3. Blz. 40 Begeleiden initiatieven in het buitengebied
        3. Blz. 41 2 Product Mobiliteit
          1. Blz. 42 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 43 Een mobiliteitstransitie die past bij de omvang en schaal van Cranendonck met een betere positie voor voetganger, fietser en OV, maar blijvend ruimte voor de auto
              1. Blz. 44 Deelnemen aan de regionale maatregelenpakketten Schaalsprong
              2. Blz. 45 Besluiten over de ontwikkeling HUB Maarheeze
              3. Blz. 46 Volgende stap zetten in ontwikkelen doorfietsroute Weert - Eindhoven
              4. Blz. 47 Fietspad Koenraadtweg - Hugten verbreden
            2. Blz. 48 Een wegennet in goede fysieke staat
              1. Blz. 49 Operationeel uitvoeringsplan wegen 2026
              2. Blz. 50 Geuzendijk Budel
              3. Blz. 51 Meidoornstraat Maarheeze
              4. Blz. 52 Infrastructurele verbeteringen smalle wegen 2026
              5. Blz. 53 Beheerplan wegen
              6. Blz. 54 Gastelseweg Budel fase 3
              7. Blz. 55 Brunellastraat, Weegbreestraat en Hermelijnstraat Maarheeze
            3. Blz. 56 Verkeersveilig, leefbaar en bereikbaar Cranendonck
              1. Blz. 57 Opstellen uitvoeringsplannen per kern
              2. Blz. 58 Uitvoeringsprogramma Verkeer en Vervoer 2026
              3. Blz. 59 Start realisatie project Samen mee naar de A2
              4. Blz. 60 Verdere ontwikkeling route 611
              5. Blz. 61 Medewerker Mobiliteit - Verkeerskundige
        4. Blz. 62 3 Product Accommodaties
          1. Blz. 63 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 64 Een ontmoetingsplaats in iedere kern voor en door inwoners
              1. Blz. 65 Gemeenschapshuis De Borgh
              2. Blz. 66 Gemeenschapshuis Cranehoeve (Gastel)
              3. Blz. 67 Gemeenschapshuis De Schakel Budel -Dorplein
              4. Blz. 68 De Smeltkroes Maarheeze
              5. Blz. 69 Gemeenschapshuis De Reinder Budel-Schoot
              6. Blz. 70 Accommodatiebeleid
        5. Blz. 71 4 Product Openbare ruimte
          1. Blz. 72 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 73 Een groene en klimaatbestendige leefomgeving
              1. Blz. 74 Meer bomen, heesters, en bloemen
              2. Blz. 75 Een groennetwerk door de openbare ruimte
              3. Blz. 76 Kwaliteit bomenbestand op orde houden
            2. Blz. 77 Een veilige en gezonde leefomgeving
              1. Blz. 78 1. Uitvoeren van bodemsaneringen op verontreinigde locaties, met prioriteit voor woongebieden en speelplekken.
              2. Blz. 79 2. Aanpakken van geluidsoverlast door het treffen van geluidswerende maatregelen langs drukke verkeersaders en industrieterreinen.
              3. Blz. 80 3. Verbeteren van de luchtkwaliteit via vergroening van straten, stimuleren van emissieloze mobiliteit en beperking van vervuilende bedrijvigheid.
              4. Blz. 81 4. Aanpakken van waterverontreiniging door het verbeteren van de rioleringsstructuur, afkoppelen van hemelwater, en het saneren van verontreinigde waterlopen.
              5. Blz. 82 5. Beperken van lichtvervuiling door het toepassen van slimme en gerichte openbare verlichting (bijv. dimbare of bewegingsgestuurde verlichting), het verminderen van onnodige nachtelijke verlichting in buitengebieden en het opnemen van richtlijnen vo
              6. Blz. 83 6. Integreren van risicobeperking voor kwetsbare gebouwen en risicogebieden door bij ruimtelijke ontwikkelingen expliciet rekening te houden met zeer kwetsbare gebouwen (zoals scholen, zorginstellingen) en met explosie- en gifwolkaandachtsgebieden.
              7. Blz. 84 7. Monitoren van milieukwaliteit (lucht, bodem, geluid) en het jaarlijks rapporteren van de voortgang richting 2040.
              8. Blz. 85 8. Met afvalinzameling aansluiten bij VANG-doelen
        6. Blz. 86 5 Product Duurzaamheid
          1. Blz. 87 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 88 Een beleefbaar en natuurrijk landschap met ruimte voor recreatie, ondernemerschap en circulaire agrarische productie
              1. Blz. 89 Uitvoeren projectenboek Natuur, Klimaat en Landschap
              2. Blz. 90 Herijken projectenboek Natuur, Klimaat en Landschap
              3. Blz. 91 Uitvoeren pachtafkoop
              4. Blz. 92 Verduurzamen pachtbeleid
              5. Blz. 93 Visie op het landschap en het ondernemersperspectief
              6. Blz. 94 Deelname GGA en gebiedsprocessen
            2. Blz. 95 Een Cranendonckse energietransitie die voldoet aan de nationale en Europese klimaatdoelstellingen
              1. Blz. 96 Voortzetting Isolatieaanpak
              2. Blz. 97 Nieuwe Nota Energie- en Warmtetransitie in Q2 2026
              3. Blz. 98 Oplevering Warmteprogramma
        7. Blz. 99 Relatie met verbonden partijen programma Wonen + Leven
          1. Blz. 100 Relatie met verbonden partijen - Programma 1
        8. Blz. 101 Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
          1. Blz. 102 Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
        9. Blz. 103 Overzicht baten en lasten programma Wonen + Leven
          1. Blz. 104 Overzicht baten en lasten programma 1
        10. Blz. 105 Programma doelenboom Wonen en Leven (in 2 delen)
      5. Blz. 106 Programma 2: Economie + Ondernemen
        1. Blz. 107 Missie
        2. Blz. 108 1 Product Economie
          1. Blz. 109 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 110 Budel en Maarheeze vervullen een centrumfunctie met een voorzieningenaanbod waar ook omliggende kernen voordeel van hebben
              1. Blz. 111 Onderzoek herontwikkeling centrumgebied Budel
              2. Blz. 112 Tegengaan leegstand centrumgebied
            2. Blz. 113 Cranendonck is een economische zone die aansluit bij- en verbindt tussen de Brainport- en Keyport regio’s
              1. Blz. 114 Samenwerken met en ondersteunen van lokale ondernemers
              2. Blz. 115 Bijdragen aan de groei van ondernemers en revitalisering van bedrijventerreinen
            3. Blz. 116 Er is voldoende ruimte voor bedrijven om uit te breiden of zich te vestigen in Cranendonck
              1. Blz. 117 Planvorming voor de ontwikkeling van 30 hectare bedrijventerrein opstellen
              2. Blz. 118 Bedrijventerrein Airpark IIB verder ontwikkelen
        3. Blz. 119 2 Product Ondernemen
        4. Blz. 120 Relatie met verbonden partijen programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 121 Inleiding
          2. Blz. 122 Keyport
          3. Blz. 123 Metropoolregio Eindhoven - Brainport
        5. Blz. 124 Beleidsindicatoren programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 125 Beleidsindicatoren Economie + Ondernemen
        6. Blz. 126 Overzicht baten en lasten programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 127 Overzicht baten en lasten programma 2
        7. Blz. 128 Programma doelenboom Economie en Ondernemen
      6. Blz. 129 Programma 3: Recreatie + Toerisme
        1. Blz. 130 Missie
        2. Blz. 131 1 Product Sport
          1. Blz. 132 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 133 Door sport en bewegen een bijdrage leveren aan de leefstijl van onze inwoners.
              1. Blz. 134 Openbare ruimte die uitnodigt tot bewegen
              2. Blz. 135 Onderzoeken naar mogelijkheid van openbare toegankelijke sportvoorzieningen
              3. Blz. 136 Versterking van het veilig sportklimaat
              4. Blz. 137 Toekomstbestendige sportaccommodaties
        3. Blz. 138 2 Product Cultuur
          1. Blz. 139 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 140 Een sterke culturele infrastructuur die zorgt voor een toegankelijk, divers en inclusief aanbod van kunst en cultuur,
              1. Blz. 141 realisatie openlucht theater en visualisatie kasteelruïne
              2. Blz. 142 Nieuw koersdocument Cultuur 27- 31 n.a.v. Kompas Cranendonck
              3. Blz. 143 Uitvoering Koersdocument Cultuur 22-26
              4. Blz. 144 Cultuurtafel integreren in de Cultuurcraan
              5. Blz. 145 Afstemmen interne en externe programmering theaters Cranendonck
              6. Blz. 146 Inventarisatie en borging immaterieel erfgoed Cranendonck
              7. Blz. 147 Heksenthema levend houden
              8. Blz. 148 Samenwerking met sociaal domein middels thema Mantelzorg
        4. Blz. 149 3 Product Recreatie en Toerisme
          1. Blz. 150 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 151 Een vrijetijdsector die bijdraagt aan de lokale economie, welzijn en de identiteit van Cranendonck; voor zowel inwoners als bezoekers
              1. Blz. 152 Visie Recreatie en Toerisme 2025-2040 met uitvoeringsagenda
              2. Blz. 153 We participeren actief in De Groote Heide en KempenBroek
              3. Blz. 154 Uitvoering Interreg-programma
        5. Blz. 155 Relatie met verbonden partijen programma Recreatie + Toerisme
        6. Blz. 156 Beleidsindicatoren programma Recreatie + Toerisme
          1. Blz. 157 Beleidsindicatoren Recreatie + Toerisme
        7. Blz. 158 Overzicht baten en lasten programma Recreatie + Toerisme
          1. Blz. 159 Overzicht baten en lasten programma 3
        8. Blz. 160 Programma doelenboom
      7. Blz. 161 Programma 4: Sociaal domein
        1. Blz. 162 Missie
        2. Blz. 163 1 Product Meedoen
          1. Blz. 164 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 165 Alle inwoners kunnen in hun levensonderhoud voorzien en meedoen aan de samenleving.
              1. Blz. 166 Inkomensondersteuning; er is (tijdelijk) ondersteuning voor inwoners die het nodig hebben.
              2. Blz. 167 Re-integratie; waar mogelijk bieden wij hulp aan via trajecten gericht op arbeid of maatschappelijke participatie.
              3. Blz. 168 Inburgering; nieuwkomers die inburgeren in onze gemeente doen mee in de samenleving.
              4. Blz. 169 Geldzorgen; inwoners welke terecht (dreigen) te komen in schuldenproblematiek krijgen ondersteuning.
              5. Blz. 170 Minimabeleid; voor inwoners verzachten, verminderen en voorkomen wij armoede door uitvoering van het vastgestelde minimabeleid.
              6. Blz. 171 Participatiewet in balans; de afdeling Werk en Inkomen geeft uitvoering aan de wetswijziging ‘’Participatiewet in balans’’.
        3. Blz. 172 2 Product Maatschappelijke ondersteuning
          1. Blz. 173 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 174 Een gemeenschap waarbij het omzien naar elkaar, het elkaar helpen en samenwerken de gewoonte wordt
              1. Blz. 175 Onderzoeken mogelijkheid opzetten laagdrempelige dagbesteding
              2. Blz. 176 Welzijn op recept implementeren
              3. Blz. 177 Omgaan met de hoge instroom van aanvragen voor hulp bij het huishouden
              4. Blz. 178 Inzetten op preventie om gezondheidsproblemen vroegtijdig te signaleren en te voorkomen
              5. Blz. 179 Investeren in team Wmo
              6. Blz. 180 De huidige koers van de sociaal makelaar blijft behouden
        4. Blz. 181 3 Product Jeugd
          1. Blz. 182 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 183 Een gemeenschap waarbij het omzien naar elkaar, het elkaar helpen en samenwerken de gewoonte wordt
              1. Blz. 184 Sociaal team toekomstbestendig inrichten
              2. Blz. 185 Outreachende aanpak jongerenwerk in de kernen
              3. Blz. 186 intensivering van de samenwerking met het onderwijs en de voorschoolse voorzieningen, de huisartsen en de gecertificeerde instellingen
              4. Blz. 187 Inkoop efficiënt inrichten en inspelen op behoeften jeugdigen
        5. Blz. 188 4 Product Onderwijs
          1. Blz. 189 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 190 Een niveau van onderwijsvoorzieningen waarin alle leeftijdsgroepen zich volledig thuis voelen.
              1. Blz. 191 Het Integraal Huisvestingsplan (IHP) Onderwijs zal worden geactualiseerd ten opzichte van het in 2022 vastgestelde plan.
              2. Blz. 192 Uitvoering Integraal Huisvestingsplan Onderwijs
              3. Blz. 193 Samenwerking onderwijs en jeugd en meer lokaal investeren
        6. Blz. 194 Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
          1. Blz. 195 Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
        7. Blz. 196 Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
          1. Blz. 197 Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
        8. Blz. 198 Overzicht baten en lasten programma Sociaal domein
          1. Blz. 199 Overzicht baten en lasten programma 4
        9. Blz. 200 Doelenboom programma Sociaal domein
      8. Blz. 201 Programma 5: Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 202 Missie
        2. Blz. 203 1 Product Algemeen bestuur
          1. Blz. 204 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 205 Een betrouwbare lokale overheid
              1. Blz. 206 De raadsagenda 2022 - 2026
              2. Blz. 207 Kaders stellen en controleren
              3. Blz. 208 Een auditcommissie die de rollen van de raad versterkt
              4. Blz. 209 Vertrouwen in de politiek
              5. Blz. 210 De raad in positie brengen
            2. Blz. 211 Kompas voor Cranendonck: een strategische visie
        3. Blz. 212 2 Product Dagelijks bestuur
          1. Blz. 213 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 214 Inwoners stellen wij in staat om als gemeenschap hun eigen dorp, wijk of buurt zelf verder te ontwikkelen, indachtig de rol die zij hebben en die is beschreven in Kompas voor Cranendonck (vitale gemeenschappen als ‘bron van ontwikkelkracht’).
              1. Blz. 215 We zorgen voor een heldere en gedegen informatievoorziening en afstemming over de uitgangspunten van vitale gemeenschappen.
              2. Blz. 216 We begeleiden inwonersinitiatieven op onderdelen waarbij de betrokkenheid van de gemeente noodzakelijk is.
        4. Blz. 217 3 Product Openbare orde
          1. Blz. 218 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 219 Een veilige en leefbare gemeente Cranendonck.
              1. Blz. 220 Blijvend aandacht geven aan de prioriteiten uit ons Integraal Veiligheidsplan
              2. Blz. 221 Het opstellen van een nieuw Integraal Veiligheidsplan
              3. Blz. 222 Nieuwe afspraken COA
              4. Blz. 223 Handhavend optreden tegen permanente bewoning op vakantiepark Slot Cranendonck om een vitaal vakantiepark te behouden/te creëren.
              5. Blz. 224 Het uitvoeringsbeleid VTH 2024 -2027
              6. Blz. 225 Integrale aanpak toezicht en handhaving
              7. Blz. 226 Administratieve ondersteuning VTH en Veiligheid
              8. Blz. 227 Uitvoering Wet Kwaliteitsborging 2026
        5. Blz. 228 4 Product Burgerdiensten
          1. Blz. 229 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 230 Een correcte gegevensverwerking in de Basisregistratie Personen en juiste uitvoering m.b.t. de wettelijke taken van Burgerdiensten.
              1. Blz. 231 Medewerkers opleiden
              2. Blz. 232 Structureel toezicht houden op naleving van de privacywetgeving, gegevensverwerking en gegevenskwaliteit
              3. Blz. 233 Burgerdiensten/KCC wil een correcte uitvoering geven aan haar wettelijke taken en verplichtingen binnen een servicegerichte termijn,
              4. Blz. 234 Formatie uitbreiden
        6. Blz. 235 5 Product Algemene dekking
          1. Blz. 236 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 237 Een gezond financieel beleid dat past bij de gedeelde ambities en terughoudend met de verhoging van de gemeentelijke belastingen.
              1. Blz. 238 Een reëel en structureel evenwicht in de begroting
        7. Blz. 239 6 Product Bedrijfsvoering
          1. Blz. 240 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 241 Organisatieontwikkeling
              1. Blz. 242 Organisatie-ontwikkellijnen
              2. Blz. 243 Leiderschapsontwikkeling
              3. Blz. 244 HR
              4. Blz. 245 Strategische Personeelsplanning (SPP)
              5. Blz. 246 Basis op orde
              6. Blz. 247 Samenwerking
              7. Blz. 248 Veranderende toon in de samenleving en het publieke debat
            2. Blz. 249 Een passende dienstverlening
              1. Blz. 250 Structurele en organisatiebrede inzet op dienstverlening
              2. Blz. 251 Realisatie van de vierde jaarschijf van het uitvoeringsplan Dienstverleningsconcept
              3. Blz. 252 Periodiek bijpraten van de raad
        8. Blz. 253 Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 254 Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        9. Blz. 255 Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 256 Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        10. Blz. 257 Overzicht baten en lasten programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 258 Overzicht baten en lasten programma 5
        11. Blz. 259 Doelenboom programma
      9. Blz. 260 Programma 6: Overhead
        1. Blz. 261 Missie
        2. Blz. 262 Overzicht baten en lasten programma Overhead
          1. Blz. 263 Overzicht baten en lasten programma 6
      10. Blz. 264 Paragrafen
        1. Blz. 265 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 266 De Gemeentelijkschappelijke Regeling Samenwerking A2 (GRSA2)
          2. Blz. 267 Wat willen we bereiken
          3. Blz. 268 Wat gaat de GRSA2 in 2026 doen?
          4. Blz. 269 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 270 De Balans : opgaven en capaciteit
          5. Blz. 271 Het P-Budget 2026
        2. Blz. 272 Paragraaf Wet Open Overheid
          1. Blz. 273 Wet Open Overheid (Woo)
          2. Blz. 274 Wat willen we bereiken?
          3. Blz. 275 Verwachte uitgaven en financiële middelen
        3. Blz. 276 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 277 Algemeen
          2. Blz. 278 Grondbeleid en doelstellingen
          3. Blz. 279 Actualisatie gemeentelijke grondexploitaties en particuliere plannen
          4. Blz. 280 Financiële positie
        4. Blz. 281 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 282 Inleiding
          2. Blz. 283 Openbaar groen
          3. Blz. 284 Wegen
          4. Blz. 285 Openbare verlichting (elektrische installaties)
          5. Blz. 286 Speelvoorzieningen
          6. Blz. 287 Riolering & water
          7. Blz. 288 Gemeentelijke gebouwen
          8. Blz. 289 Gemeentelijke sportaccommodaties
          9. Blz. 290 Onderhoud & vervanging Tractie
        5. Blz. 291 Paragraaf Subsidies
          1. Blz. 292 Algemeen
          2. Blz. 293 Soorten subsidies
          3. Blz. 294 Beleid
          4. Blz. 295 Subsidieplafond
        6. Blz. 296 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 297 Inleiding
          2. Blz. 298 Verschillende soorten risico’s
          3. Blz. 299 Wat is weerstandscapaciteit?
          4. Blz. 300 Hoe is bepaald hoeveel weerstandscapaciteit we nodig hebben?
          5. Blz. 301 Onze top 10 aan risico’s
          6. Blz. 302 Risico’s met of zonder beheersmaatregel
          7. Blz. 303 Financiële kengetallen
          8. Blz. 304 1. Netto schuldquote
          9. Blz. 305 Solvabiliteitsratio
          10. Blz. 306 2. Grondexploitatie
          11. Blz. 307 3. Structurele exploitatieruimte
          12. Blz. 308 4. Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpersoonshuishouden
          13. Blz. 309 5. Belastingcapaciteit
          14. Blz. 310 De onderlinge verhouding tussen de kengetallen en de financiële positie
        7. Blz. 311 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 312 Algemeen
          2. Blz. 313 Ontwikkelingen
          3. Blz. 314 Kaderstelling
          4. Blz. 315 Rentevisie
          5. Blz. 316 Rentesystematiek
          6. Blz. 317 Financieringspositie
          7. Blz. 318 Leningenportefeuille
          8. Blz. 319 Kasgeldlimiet
          9. Blz. 320 Renterisiconorm
          10. Blz. 321 EMU-saldo
        8. Blz. 322 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 323 Wettelijk kader
          2. Blz. 324 Wat willen we bereiken?
          3. Blz. 325 Algemeen
          4. Blz. 326 Ontwikkelingen
          5. Blz. 327 Ontwikkeling lastendruk gemeente Cranendonck 2022-2026 meerpersoonshuishouden
          6. Blz. 328 Belastingopbrengsten
          7. Blz. 329 Toelichting per belastingsoort
        9. Blz. 330 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 331 Algemeen
          2. Blz. 332 Gemeenschappelijke regelingen/stichtingen
          3. Blz. 333 Deelnemingen
          4. Blz. 334 Samenwerkingsverbanden
      11. Blz. 335 Bijlagen
        1. Blz. 336 Bijlage 1: Begrotingsbeeld
          1. Blz. 337 Begrotingsbeeld
          2. Blz. 338 Totalen per programma
          3. Blz. 339 Saldi per product
          4. Blz. 340 Overzicht structurele toevoegingen en onttrekkingen reserves
        2. Blz. 341 Bijlage 2: Belangrijkste verschillen per programma, gesorteerd per beleidstaak
          1. Blz. 342 Programma 1: Wonen + Leven
          2. Blz. 343 Programma 2: Economie + Ondernemen
          3. Blz. 344 Programma 3: Recreatie + Toerisme
          4. Blz. 345 Programma 4: Sociaal Domein
          5. Blz. 346 Programma 5: Bestuur en Algemene Dekkingsmiddelen
          6. Blz. 347 Programma 6: Overhead
        3. Blz. 348 Bijlage 3: Reserves en voorzieningen
          1. Blz. 349 Reserves en voorzieningen
          2. Blz. 350 Algemene Reserve (AR)
          3. Blz. 351 Reserve Randweg
          4. Blz. 352 Reserve dekking kapitaallasten
          5. Blz. 353 Reserve Eigen risico organisatie / WW-rechten
          6. Blz. 354 Reserve aanleg glasvezel
          7. Blz. 355 Reserve Duurzaamheid
          8. Blz. 356 Reserve verduurzaming gebouwen
          9. Blz. 357 Reserve overgehevelde budgetten
          10. Blz. 358 Reserve landschapversterking
          11. Blz. 359 Reserve grondexploitatie
          12. Blz. 360 Reserve ruimtelijke kwaliteit
          13. Blz. 361 Reserve MJOP Sport
          14. Blz. 362 Reserve IHP (Integraal Huisvestings Plan)
          15. Blz. 363 Reserve Gemeenschapsvoorzieningen
          16. Blz. 364 Reserve Tegemoetkoming energiekosten maatschappelijke organisaties
          17. Blz. 365 Reserve Omgevingswet
          18. Blz. 366 Reserve Beëindigingsregeling veehouderijen
          19. Blz. 367 Voorziening APPA
          20. Blz. 368 Voorziening verlofsparen
          21. Blz. 369 Voorziening onderhoud wegen
          22. Blz. 370 Voorziening straatverlichting
          23. Blz. 371 Voorziening onderhoud groen
          24. Blz. 372 Voorziening groot onderhoud gem. gebouwen
          25. Blz. 373 Voorziening riolering
          26. Blz. 374 Voorziening Afvalstoffenheffing
        4. Blz. 375 Bijlage 4: Kerngegevens
          1. Blz. 376 A: Sociale structuur
          2. Blz. 377 B: Fysieke structuur
          3. Blz. 378 C: Financiële structuur
        5. Blz. 379 Bijlage 5: Overzicht incidenteel budget
          1. Blz. 380 Overzicht incidenteel budget
        6. Blz. 381 Bijlage 6: Kredieten
          1. Blz. 382 Kredieten
          2. Blz. 383 Kredieten 2026
          3. Blz. 384 kredieten 2025
        7. Blz. 385 Bijlage 7: Geprognosticeerde balans
          1. Blz. 386 Geprognosticeerde balans
        8. Blz. 387 Bijlage 8: Totaaloverzicht ontwikkelingen
          1. Blz. 388 Totaaloverzicht ontwikkelingen
        9. Blz. 389 Bijlage 9: Overzicht algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 390 Bijlage 9: Overzicht algemene dekkingsmiddelen
        10. Blz. 391 Bijlage 10: Specificatie baten en lasten per taakveld
        11. Blz. 392 Bijlage 11: Lijst met afkortingen
          1. Blz. 393 Bijlage 11: Lijst met afkortingen
        12. Blz. 394 Bijlage 12: Structuurvisie uitvoeringsparagraaf 2026
          1. Blz. 395 Inhoudsopgave
          2. Blz. 396 1. Aanleiding
          3. Blz. 397 2. Structuurvisie
          4. Blz. 398 3. Uitvoeringsparagraaf
          5. Blz. 399 4. Nota Grondbeleid 2016-2020
          6. Blz. 400 5. Instrumenten
          7. Blz. 401 Bijlage projectenlijst
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap