Sitemap

  1. Blz. 1 Programmabegroting 2025
    1. Blz. 2 Programma’s
      1. Blz. 3 Aanbieding
        1. Blz. 4 Aanbieding
      2. Blz. 5 Leeswijzer
        1. Blz. 6 Leeswijzer
        2. Blz. 7 Het Kompas voor Cranendonck
      3. Blz. 8 Belangrijkste financiële aspecten uit de begroting
        1. Blz. 9 Begrotingsbeeld
        2. Blz. 10 Actuele begrotingsbeeld
        3. Blz. 11 Toelichting actueel begrotingsbeeld
        4. Blz. 12 Ontwikkeling meerjarenperspectief
        5. Blz. 13 Toelichting ontwikkelingen
        6. Blz. 14 Toelichting ontwikkelingen
        7. Blz. 15 Projecten in voorbereiding (nog geen besluitvorming)
      4. Blz. 16 Programma 1: Wonen + Leven
        1. Blz. 17 Missie
        2. Blz. 18 1 Product Wonen
          1. Blz. 19 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 20 Wonen, werken en mobiliteit
              1. Blz. 21 Onderzoek knooppunt Maarheeze
            2. Blz. 22 Een integrale lange termijn koers met uitgangspunten over hoe Cranendonck zich de komende jaren gaat ontwikkelen tot een nog mooiere, gezondere en aantrekkelijkere gemeente.
              1. Blz. 23 Opstellen omgevingsvisie
              2. Blz. 24 Monitoring feiten en cijfers
              3. Blz. 25 Uitvoeringsparagraaf omgevingsvisie (voorheen structuurvisie)
            3. Blz. 26 Meer woningen, met name in het betaalbare segment.
              1. Blz. 27 Inzetten op grote woningbouwlocaties
              2. Blz. 28 Beter benutten van de bestaande voorraad
              3. Blz. 29 Inzetten Wet versterking regie volkshuisvesting
              4. Blz. 30 Inzet op nultredenwoningen, appartementen en kleinere woningen
              5. Blz. 31 Startnotie Woonzorgbeleid wordt uitgevoerd
              6. Blz. 32 Prestatieafspraken WoCom
              7. Blz. 33 Scenario's woonwagenlocaties
            4. Blz. 34 Regelgeving voor de fysieke leefomgeving waarmee activiteiten wel of niet worden toegestaan
              1. Blz. 35 Vaststellen casco omgevingsplan
              2. Blz. 36 Vaststellen Tam IMRO plannen
            5. Blz. 37 Initiatieven faciliteren in het ruimtelijk domein
              1. Blz. 38 Apv- en bijzondere wetten vergunningen worden beoordeeld
              2. Blz. 39 Omgevingsvergunningen worden beoordeeld
              3. Blz. 40 Begeleiden deelnemers beëindigingsregelingen (o.a. LBV/LBV+)
              4. Blz. 41 Faciliteren van initiatieven in het buitengebied (Buitenkans!)
              5. Blz. 42 Revitaliseren dorpshart Budel
            6. Blz. 43 Het erfgoedbeleid 2025-2031 vaststellen
              1. Blz. 44 Erfgoedbeleid aanpassen aan de Omgevingswet
              2. Blz. 45 Opstellen regels in omgevingsplan voor beeldbepalende/karakteristieke woningen
        3. Blz. 46 2 Product Mobiliteit
          1. Blz. 47 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 48 Een tempoversnelling van de mobiliteitstransitie: een verschuiving van autogebruik naar meer OV, fiets, lopen en slimme mobiliteit.
              1. Blz. 49 Deelnemen aan de regionale maatregelenpakketten Schaalsprong
              2. Blz. 50 Besluiten over de ontwikkeling HUB Maarheeze
              3. Blz. 51 Intentieovereenkomst doorfietsroute Weert - Eindhoven opgesteld
            2. Blz. 52 Verbeteren verkeersveiligheid, leefbaarheid en bereikbaarheid gemeente Cranendonck
              1. Blz. 53 Masterplan Verkeer en het uitvoeringsprogramma verkeer en vervoer (UVV) 2025
              2. Blz. 54 Komen tot een voorstel voor aanpassingen route 611
              3. Blz. 55 Volgende stap zetten in de realisatie van het project Samen mee naar de A2
              4. Blz. 56 Knelpunten grensoverschrijdend (vracht) verkeer worden aangepakt
              5. Blz. 57 Fietspad Koenraadtweg - Hugten verbreden
            3. Blz. 58 Kwaliteit wegennet op orde
              1. Blz. 59 Operationeel uitvoeringsplan wegen 2025
              2. Blz. 60 Investeringen wegen 2021-2025
              3. Blz. 61 Beheerplan wegen
              4. Blz. 62 Meemortel Budel
        4. Blz. 63 3 Product Accommodaties
          1. Blz. 64 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 65 Het accommodatiebeleid is een pijler onder de vitale gemeenschappen.
              1. Blz. 66 Het accommodatiebeleid
              2. Blz. 67 Gemeenschapshuis De Borgh
              3. Blz. 68 Gemeenschapshuis Cranehoeve / Schaapskooi Gastel
              4. Blz. 69 Gemeenschapshuis De Schakel Budel -Dorplein
              5. Blz. 70 Gemeenschapshuis De Reinder Budel-Schoot
              6. Blz. 71 De Smeltkroes Maarheeze
        5. Blz. 72 4 Product Openbare ruimte
          1. Blz. 73 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 74 De inrichting, vormgeving en het gebruik van de fysieke leefomgeving heeft invloed op de gezondheid en leefstijl van inwoners.
              1. Blz. 75 Nieuw Geluidsbeleid wordt met de omgevingsdienst ODZOB opgesteld
              2. Blz. 76 Uitvoering vaste maatregelen Schone Lucht Akkoord
              3. Blz. 77 Gemeentebreed onderzoek naar niet gesprongen explosieven
              4. Blz. 78 Werkzaamheden Omgevingsdienst Zuidoost Brabant
              5. Blz. 79 "Boombeelden" worden ge-upgrade
              6. Blz. 80 Nieuw uitvoeringsprogramma Groen
              7. Blz. 81 Kwaliteitsverbetering leefomgeving speelterreinen
              8. Blz. 82 Openbare verlichting algemeen 2025
              9. Blz. 83 Verkeerslichten 2025
              10. Blz. 84 Straatmeubilair 2025
              11. Blz. 85 Afvalbeleid
              12. Blz. 86 Bestrijding rattenplaag
            2. Blz. 87 Riolering 2025
              1. Blz. 88 De vervangings- en verbeteringsinvesteringen uit het vGRP 2021-2025.
        6. Blz. 89 5 Product Duurzaamheid
          1. Blz. 90 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 91 Realisatie natuur- en klimaatopgaven
              1. Blz. 92 Opstellen beleidsvisie landschap en landbouw
              2. Blz. 93 Deelname gebiedsprocessen – gebiedsgerichte aanpak (GGA’s)
              3. Blz. 94 Werkbudget stikstof
              4. Blz. 95 Onderzoek mogelijkheden pachtafkoop Natura 2000-gebieden
            2. Blz. 96 Verduurzaming van de bebouwde ruimte.
              1. Blz. 97 Isoleren van 2238 woningen incl begeleiding inwoners in het project Groene Zone is gestart
              2. Blz. 98 Klimaat & energiebeleid obv de specifieke Rijksmiddelen is in uitvoering gegaan
              3. Blz. 99 Nota Duurzaamheid is geactualiseerd
            3. Blz. 100 Gemeentelijke Verduurzamingsregeling
        7. Blz. 101 Relatie met verbonden partijen programma Wonen + Leven
          1. Blz. 102 Relatie met verbonden partijen - Programma 1
        8. Blz. 103 Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
          1. Blz. 104 Beleidsindicatoren programma Wonen + Leven
        9. Blz. 105 Overzicht baten en lasten programma Wonen + Leven
          1. Blz. 106 Overzicht baten en lasten programma 1
        10. Blz. 107 Programma doelenboom Wonen en Leven (in 2 delen)
      5. Blz. 108 Programma 2: Economie + Ondernemen
        1. Blz. 109 Missie
        2. Blz. 110 1 Product Economie
          1. Blz. 111 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 112 Bestendiging en groei van bedrijfsvestigingen en werkgelegenheid
              1. Blz. 113 Visie werklocaties Metropoolregio Eindhoven: planvorming en ontwikkeling bedrijventerreinen
              2. Blz. 114 Beleidskaders bedrijventerreinen
              3. Blz. 115 Revitalisering en herontwikkeling
              4. Blz. 116 Bedrijvenbeleid voor niet-bedrijventerreinen
              5. Blz. 117 Ondersteuning van ondernemers in uitvoering wet- en regelgeving
              6. Blz. 118 Ondernemerschap en innovatie
              7. Blz. 119 Informatieuitwisseling en samenwerking met ondernemers
              8. Blz. 120 Energie
        3. Blz. 121 2 Product Ondernemen
          1. Blz. 122 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 123 Voldoen aan de vraag naar nieuwe bedrijventerreinen en de transitie van het landelijk gebied.
              1. Blz. 124 opstellen uitvoeringsregels Didam en standaardkoopovereenkomsten
        4. Blz. 125 Relatie met verbonden partijen programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 126 Inleiding
          2. Blz. 127 Keyport
          3. Blz. 128 Metropoolregio Eindhoven - Brainport
        5. Blz. 129 Beleidsindicatoren programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 130 Beleidsindicatoren Economie + Ondernemen
        6. Blz. 131 Overzicht baten en lasten programma Economie + Ondernemen
          1. Blz. 132 Overzicht baten en lasten programma 2
        7. Blz. 133 Programma doelenboom Economie en Ondernemen
      6. Blz. 134 Programma 3: Recreatie + Toerisme
        1. Blz. 135 Missie
        2. Blz. 136 1 Product Sport
          1. Blz. 137 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 138 De ambities uit het Uitvoeringsprogramma Sport zijn leidend: Vitale en toekomstbestendige sportaanbieders
              1. Blz. 139 Versterken sportaanbieders
            2. Blz. 140 Een duurzame sportinfrastructuur
              1. Blz. 141 Sportaccommodaties
            3. Blz. 142 Iedereen doet mee!
            4. Blz. 143 Sporten en bewegen in een gezonde omgeving
        3. Blz. 144 2 Product Cultuur
          1. Blz. 145 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 146 Cranendonck streeft naar een sterke culturele infrastructuur voor een rijk cultureel aanbod zodat veel meer mensen kunnen genieten van kunst, cultuur en landschap.
              1. Blz. 147 De Cultuurtafel wordt uitgebreid
              2. Blz. 148 Uitvoeren koersdocument cultuur
              3. Blz. 149 "Tijd van je leven" ter bestrijding eenzaamheid ouderen is georganiseerd
              4. Blz. 150 Stoelendans Centrum Budel
        4. Blz. 151 3 Product Recreatie en Toerisme
          1. Blz. 152 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 153 Een goed functionerende vrijetijdseconomie als voorwaarde voor een goed woon- en vestigingsklimaat dat bijdraagt bij aan sociale cohesie en het versterken van de lokale identiteit.
              1. Blz. 154 We ondersteunen VVV Cranendonck
              2. Blz. 155 We participeren in De Groote Heide en KempenBroek
              3. Blz. 156 We zorgen voor een divers en kwalitatief aanbod van recreatieve routes
              4. Blz. 157 Een nieuwe toeristische visie
              5. Blz. 158 We gaan de (recreatieve) fietspaden opwaarderen
              6. Blz. 159 De beleving smokkelhistorie versterken
              7. Blz. 160 De parkeerplaats Strijperdijk opwaarderen
              8. Blz. 161 Een mindervalideroute Baronie
              9. Blz. 162 Het openluchttheater Baronie realiseren
              10. Blz. 163 Het onderzoek naar de toekomst van kleine kermissen ronden we af in 2025
        5. Blz. 164 Relatie met verbonden partijen programma Recreatie + Toerisme
        6. Blz. 165 Beleidsindicatoren programma Recreatie + Toerisme
          1. Blz. 166 Beleidsindicatoren Recreatie + Toerisme
        7. Blz. 167 Overzicht baten en lasten programma Recreatie + Toerisme
          1. Blz. 168 Overzicht baten en lasten programma 3
        8. Blz. 169 Programma doelenboom
      7. Blz. 170 Programma 4: Sociaal domein
        1. Blz. 171 Missie
        2. Blz. 172 1 Product Meedoen
          1. Blz. 173 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 174 Het hebben van een baan is de beste manier om financieel onafhankelijk te zijn.
              1. Blz. 175 Voor alle inwoners die behoren tot de doelgroep van de participatiewet, bieden wij bemiddeling naar passend werk aan.
              2. Blz. 176 De pilot Cranendonck werkt! gaan we evalueren.
              3. Blz. 177 De pilot Sociaal Raadslieden gaan we uitvoeren
              4. Blz. 178 Bij alle uitkeringsgerechtigden waar een re-integratietraject passend is, gaan we dit inzetten. Hiervoor maken wij gebruik van de samenwerking met de Risse en externe partners.
              5. Blz. 179 Regelingen, dienstverlening en activiteiten voor inkomensondersteuning promoten wij bij de doelgroep en het maatschappelijk middenveld.
        3. Blz. 180 2 Product Maatschappelijke ondersteuning
          1. Blz. 181 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 182 In de maatschappelijke ondersteuning zijn “positieve gezondheid” en daarmee preventie leidende principes.
              1. Blz. 183 Aan de slag gaan met de uitvoering van het beleidsplan Sociaal Domein
              2. Blz. 184 Budgetten HH Ondersteuning zijn verder toegegroeid naar een eigen bijdrage vanaf 2026
              3. Blz. 185 De rol van sociaal makelaars is in ons zorgsysteem geïntegreerd
              4. Blz. 186 Herijking Wmo-verordening
              5. Blz. 187 Nieuwe contractering van collectief vraagafhankelijk vervoer (Taxbus)
              6. Blz. 188 Ontwikkelen van uitvoeringsprogramma gekoppeld aan woonzorgvisie
              7. Blz. 189 monitoren nieuwe werkwijze indicatiestelling bij begeleiding
        4. Blz. 190 3 Product Jeugd
          1. Blz. 191 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 192 In het kader van de Landelijke Hervormingsagenda Jeugd streeft de gemeente naar een verbetering van de jeugdhulpverlening en een financieel beheersbaar jeugdstelsel.
              1. Blz. 193 Versterken lokale teams
              2. Blz. 194 Versterken van de samenwerking in de keten
              3. Blz. 195 Voldoende financiële middelen beschikbaar stellen
        5. Blz. 196 4 Product Onderwijs
          1. Blz. 197 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 198 (Onderwijs)voorzieningen zo optimaal mogelijk te benutten, rekening houdend met passend onderwijs.
              1. Blz. 199 Het Integraal Huisvestingplan voor 2025 uitvoeren
              2. Blz. 200 Beschikbaar stellen krediet locatie onderzoek BRAVO! College
        6. Blz. 201 Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
          1. Blz. 202 Relatie met verbonden partijen programma Sociaal domein
        7. Blz. 203 Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
          1. Blz. 204 Beleidsindicatoren programma Sociaal domein
        8. Blz. 205 Overzicht baten en lasten programma Sociaal domein
          1. Blz. 206 Overzicht baten en lasten programma 4
        9. Blz. 207 Doelenboom programma Sociaal domein
      8. Blz. 208 Programma 5: Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        1. Blz. 209 Missie
        2. Blz. 210 1 Product Algemeen bestuur
          1. Blz. 211 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 212 Kompas voor Cranendonck: een strategische visie
            2. Blz. 213 Een betrouwbare lokale overheid
              1. Blz. 214 De raadsagenda 2022 - 2026
              2. Blz. 215 Kaders stellen en controleren
              3. Blz. 216 Een auditcommissie die de rollen van de raad versterkt
        3. Blz. 217 2 Product Dagelijks bestuur
          1. Blz. 218 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 219 Het college realiseert de doelstellingen zoals in deze programmabegroting zijn vastgesteld
            2. Blz. 220 Vitale gemeenschappen van Cranendonck
              1. Blz. 221 De eigen kracht van inwoners
        4. Blz. 222 3 Product Openbare orde
          1. Blz. 223 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 224 Een veilige en leefbare gemeente Cranendonck.
              1. Blz. 225 De Wet Kwaliteitsborging
              2. Blz. 226 Het uitvoeringsbeleid VTH 2024 -2027
              3. Blz. 227 Uitvoering integraal veiligheidsbeleid
              4. Blz. 228 Handhavend optreden tegen permanente bewoning op vakantiepark Slot Cranendonck om een vitaal vakantiepark te behouden/te creëren.
              5. Blz. 229 Integrale aanpak toezicht en handhaving
              6. Blz. 230 Nieuwe afspraken over invulling COA locatie Cranendonck
              7. Blz. 231 Lobby om Defensie terug te halen naar het Nassau-Dietz terrein
        5. Blz. 232 4 Product Burgerdiensten
          1. Blz. 233 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 234 In Cranendonck hebben we een goede uitvoering van haar wettelijke taken aangaande de verlening van Burgerdiensten en de Basisregistratie van Personen.
              1. Blz. 235 We voeren structureel kwaliteitscontroles uit zodat de kwaliteit van onze gegevens voldoet aan de wettelijke eisen die aan de administratie BRP worden gesteld. Fouten en afwijkingen worden opgeloste en verwerkt.
              2. Blz. 236 Burgerdiensten/KCC wil een correcte uitvoering geven aan haar wettelijke taken en verplichtingen binnen een servicegerichte termijn,
              3. Blz. 237 De paspoortpiek is aangevangen in 2024. Het hoogtepunt wordt verwacht in 2026. Rond 2029 gaat de piek op zijn retour.
        6. Blz. 238 5 Product Algemene dekking
          1. Blz. 239 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 240 Een gezond financieel beleid dat past bij de gedeelde ambities en terughoudend met de verhoging van de gemeentelijke belastingen.
              1. Blz. 241 Een reëel en structureel evenwicht in de begroting
        7. Blz. 242 6 Product Bedrijfsvoering
          1. Blz. 243 Wat wil de raad bereiken?
            1. Blz. 244 Integratie Facilitaire dienstverlening
            2. Blz. 245 Organisatieontwikkeling
              1. Blz. 246 HR21 actualiseren en de gevolgen hiervan opnemen in de begroting
              2. Blz. 247 Formatie ondernemingsraad (OR) formaliseren
              3. Blz. 248 Structurele borging organisatieontwikkeling
            3. Blz. 249 Verbetering van de gemeentelijke Dienstverlening
              1. Blz. 250 Structureel inzetten op verbetering van de dienstverlening
              2. Blz. 251 Realiseren van de 3e jaarschrijf van het uitvoeringsplan Dienstverleningsconcept ‘Naar een passende dienstverlening’.
              3. Blz. 252 Ondersteunende taken worden in A2 verband uitgevoerd op minimaal het niveau dat nu van toepassing is.
              4. Blz. 253 Periodiek bijpraten van de raad over de resultaten van het uitvoeringsprogramma Dienstverlening (binnen de organisatieontwikkeling) en vaststellen nieuwe aandachtspunten.
        8. Blz. 254 Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 255 Relatie met verbonden partijen programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        9. Blz. 256 Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 257 Beleidsindicatoren programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
        10. Blz. 258 Overzicht baten en lasten programma Bestuur + Algemene dekkingsmiddelen
          1. Blz. 259 Overzicht baten en lasten programma 5
        11. Blz. 260 Doelenboom programma
      9. Blz. 261 Programma 6: Overhead
        1. Blz. 262 Missie
        2. Blz. 263 Overzicht baten en lasten programma Overhead
          1. Blz. 264 Overzicht baten en lasten programma 6
      10. Blz. 265 Paragrafen
        1. Blz. 266 Paragraaf Bedrijfsvoering
          1. Blz. 267 De Gemeentelijkschappelijke Regeling Samenwerking A2 (GRSA2)
          2. Blz. 268 Wat willen we bereiken
          3. Blz. 269 Wat gaat de GRSA2 in 2025 doen?
          4. Blz. 270 Het P-Budget 2025
        2. Blz. 271 Paragraaf Wet Open Overheid
          1. Blz. 272 Wet Open Overheid (Woo)
          2. Blz. 273 Actieve openbaarmaking
          3. Blz. 274 Passieve openbaarmaking
          4. Blz. 275 Wat gaan we doen
        3. Blz. 276 Paragraaf Grondbeleid
          1. Blz. 277 Algemeen
          2. Blz. 278 Grondbeleid en doelstellingen
          3. Blz. 279 Actualisatie gemeentelijke grondexploitaties en particuliere plannen
          4. Blz. 280 Financiële positie
        4. Blz. 281 Paragraaf Onderhoud kapitaalgoederen
          1. Blz. 282 Inleiding
          2. Blz. 283 Openbaar groen
          3. Blz. 284 Wegen
          4. Blz. 285 Openbare verlichting (elektrische installaties)
          5. Blz. 286 Speelvoorzieningen
          6. Blz. 287 Riolering & water
          7. Blz. 288 Gemeentelijke gebouwen
          8. Blz. 289 Gemeentelijke sportaccommodaties
          9. Blz. 290 Onderhoud & vervanging Tractie
        5. Blz. 291 Paragraaf Subsidies
          1. Blz. 292 Algemeen
          2. Blz. 293 Soorten subsidies
          3. Blz. 294 Beleid
          4. Blz. 295 Subsidieplafond
        6. Blz. 296 Paragraaf Weerstandsvermogen en Risicobeheersing
          1. Blz. 297 Inleiding
          2. Blz. 298 Actuele ontwikkelingen op het weerstandsvermogen 2025
          3. Blz. 299 Verschillende soorten risico’s
          4. Blz. 300 Wat is weerstandscapaciteit?
          5. Blz. 301 Hoe is bepaald hoeveel weerstandscapaciteit we nodig hebben?
          6. Blz. 302 Onze top 10 aan risico’s
          7. Blz. 303 Risico’s met of zonder beheersmaatregel
          8. Blz. 304 Financiële kengetallen
          9. Blz. 305 1. Netto schuldquote
          10. Blz. 306 Solvabiliteitsratio
          11. Blz. 307 2. Grondexploitatie
          12. Blz. 308 3. Structurele exploitatieruimte
          13. Blz. 309 4. Belastingcapaciteit: Woonlasten meerpersoonshuishouden
          14. Blz. 310 5. Belastingcapaciteit
          15. Blz. 311 De onderlinge verhouding tussen de kengetallen en de financiële positie
        7. Blz. 312 Paragraaf Financiering
          1. Blz. 313 Algemeen
          2. Blz. 314 Ontwikkelingen
          3. Blz. 315 Kaderstelling
          4. Blz. 316 Rentevisie
          5. Blz. 317 Rentesystematiek
          6. Blz. 318 Financieringspositie
          7. Blz. 319 Leningenportefeuille
          8. Blz. 320 Kasgeldlimiet
          9. Blz. 321 Renterisiconorm
          10. Blz. 322 EMU-saldo
        8. Blz. 323 Paragraaf Lokale heffingen
          1. Blz. 324 Wettelijk kader
          2. Blz. 325 Wat willen we bereiken?
          3. Blz. 326 Algemeen
          4. Blz. 327 Ontwikkelingen
          5. Blz. 328 Ontwikkeling lastendruk gemeente Cranendonck 2022-2025 meerpersoonshuishouden
          6. Blz. 329 Belastingopbrengsten
          7. Blz. 330 Toelichting per belastingsoort
        9. Blz. 331 Paragraaf Verbonden partijen
          1. Blz. 332 Algemeen
          2. Blz. 333 Gemeenschappelijke regelingen/stichtingen
          3. Blz. 334 Deelnemingen
          4. Blz. 335 Samenwerkingsverbanden
    2. Activiteiten
    3. Zoeken
    4. Publicatie bijlagen
    5. Contact
    6. PrivacyStatement
    7. Sitemap